- يكشنبه ۲۰ بهمن ۹۸
- ۲۱:۴۵
وزارت فرهنگ ورزش و گردشگری کره ی جنوبی نظر سنجی ای به نام تصویر و وجهه ی ملی 2019 کره ی جنوبی برگزار کرد که 8 هزار نفر از 16 کشور(شامل کره جنوبی) در آن شرکت کردند.
.
ارزیابی مثبت به کشور 3.6 درصد در مقایسه با سال پیش افت داشت و در بیشتر کشور ها ارزیابی ها منفی بود.
ارزیابی های مثبت در کشور های روسیه و تایلند و اندونزی و برزیل و مکزیک و هند و امارات متحده عربی 86 درصد بود.
ارزیابی های منفی ژاپن چونکه با کره بخاطر مسائل سیاسی مشکل دارد 9.8 درصد افزایش داشت و به 53 درصد رسید.
.
در رابطه با چیز هایی که وجهه و تصویر کره برای خارجی ها را مثبت میکند فرهنگ محبوب شامل کیپاپ و فیلم و ادبیات با 38.2 درصد و سطح اقتصادی کشور با 14.6 درصد و آثار فرهنگی با 14 درصد و محصولات و برندهای کره ای با 11.6 درصد کسب کردند.
.
لیست نام 20 نامی که با فکر کردن به کره به یاد آورده میشود :
.
1. President Moon Jae In (7.9 percent)
2. BTS (5.5 percent)
3. Lee Min Ho (4.3 percent)
4. Song Hye Kyo (4.1 percent)
5. PSY (3.6 percent)
6. Park Geun Hye (3.2 percent)
7. BLACKPINK (3.1 percent)
8. Song Joong Ki (3.1 percent)
9. Ban Ki Moon (2.3 percent)
10. Son Heung Min (2.3 percent)
11. Bae Yong Joon (2.1 percent)
12. Kim Yuna (1.9 percent)
13. Park Ji Sung (1.7 percent)
14. Girls’ Generation (1.6 percent)
15. Kim Dae Jung (1.5 percent)
16. Rain (1.3 percent)
17. EXO (1.3 percent)
18. Super Junior (1.1 percent)
19. Park Shin Hye (1 percent)
20. Lee Byung Hun (0.8 percent)
ِ
همچنین در رابطه با انجمن ها و نام هایی که بعد از فکر کردن به کره به ذهن افراد خطور میکند کیپاپ یا خواننده ها 12.5 درصد و غذای کره ای 8.5 درصد و فرهنگ 6.5 درصد و تکنولوژی و توانایی های تکنیکی 4.8 درصد و برند های سرمایه گذاری 4.5 درصد کسب کردند.
- ۴۳۷